Fővárosi vakáció 10 pontos bakancslistája

A közösségi oldalak anyukás csoportjaiban kétségbeesve kérnek tanácsokat egymástól a mamik, hogy mivel kössék le a gyerekeket a több hétig tartó iskolaszünetben. Már javában tombol a vakáció, azonban nekünk még csak egy hét múlva kezdődik a bölcsis nyári szünet, amit nem tudom, hogy Mimi vár jobban vagy én. Tíz pontban összeszedtem néhány nagyon klassz programot, amivel élménydússá tehetjünk azokat a napokat, amikor végre együtt lehetünk 0-24-ben.

(A kép forrása: ITT)

Múlt évben már készítettem egy augusztusi és egy őszi bakancslistát, amit nagyon szerettetek, így gondoltam megosztom Veletek, hogy idén nyáron mik azok a programok, amiket mindenképp át szeretnék élni (a lassan 3 éves) Mimivel. Kilenc hét múlva érkezik a kistesó, így nincs túl sok időnk! Kalandra fel!

1. Vizes játszótér

A Google keresőjébe beírva a "vizes játszótér budapest" keresőszavakat hét találatot dob fel a rendszer: Óceánárok utca (IV. kerület), Vizisport utca (XX. kerület), Kispesti Vizes Játszótér, Akácfa utcai vizes játszótér, Tarzan Park, Bikás (Kalóz) Játszótér), Szilas park.

Egyik játszótéren sem jártunk korábban, ám arra gondoltam, hogy idén nyáron mindet kipróbáljuk és szívesen megírom Nektek egy következő bejegyzésben, hogy melyik tetszett a legjobban nekünk.

2. Óriási homokozó

"Ha nyár, akkor óriáshomokozó!"  - így hangzik Újpest Önkormányzatának jelmondata. Idén immár harmadik alkalommal változik át a Szent István tér egy hatalmas homokozóvá, aminek szélén napágyakon pihenhetnek a szülők, amíg a gyerekek napvitorlák alatt készítik a legfinomabb homoktortákat és a legklasszabb homokvárakat.

Idén is óriáshomokozó Újpesten

(A kép forrása: ITT)

Az Önkormányzat 2019. június 15. és augusztus 20. között rengeteg közösségi programot is szervez, érdemes csekkolni a kerület külön erre létrehozott Facebook oldalát.

3. Levendulaszüret

Bár a városban nem találunk levendulamezőket, egy pici utazással több Pest megyei levenduást is megtalálhatunk. A mi kedvencünk a Budapesttől bő fél órára püspökszilágyi Ivett Lavender GardenEzzel a programmal érdemes igyekeznünk, hiszen a levendulavirágzás hamarosan befejeződik. Most szombaton (2019.06.29.) még szedhettek egy hatalmas csokorral Ivett illatos virágaiból.

4. Befőzésre fel!

A learatott levendula egy részéből nálunk szörpi készül majd, de tervben van lekvárok főzése is, amivel megtölthetjük télire a kamra polcait. Nem csak a gyümölcsök leszüretelése lehet szuper gyerekes program, de a befőzés is. A Lehel piacra szoktunk járni szombatonként, megvannak már a jól bejáratott kofáink, akiktől a megbízható, őstermelői árukat szoktuk beszerezni. Azonban érdemes figyelni a gyümölcsvadász.hu oldalát, ahol folyamatosan frissítik az országszerte elérhető Szedd magad! programokat.

5. Vízre!

Néhány hete próbálta ki először Mimi a vizibiciklizést. Imádta, hogy ő irányíthatja a járgányt! Pár megállóra lakunk csak a Városligettől, így a tavon biztosan csónakázunk vagy vizibicajozunk egyet. Vizibicikli 30 percre 2.600,-Ft-ért, csónak 1.800,-Ft-ért bérelhető.

6. Vitorlásúsztatás

Múlt tavasszal amikor Párizsban jártunk elsétáltunk a Luxembourg kertbe. Ebben a parkban is volt egy tó, ahol miniatűr vitrolásokat lehetett bérelni. Annyira szuper volt látni, ahogy a gyerekek szaladgálnak a tó körül és versenyeztetik a hajóikat. Ezt a programot nem tudom még, hogyan oldjuk meg itthon, de hátha olvassa valaki a cikkem és remek befektetésnek találva elindít egy vállalkozást.

7. Állatkert

Második éve van éves bérletünk a Fővárosi Állat és Növénykertbe, amivel napi 2x léphetünk be a parkba. Amíg Mimi kisebb volt, előfordult, hogy egy héten kereszül minden nap csak az orrszarvúk miatt mentünk be. Manapság a játszóterek és a körhinták érdeklik a legjobban. A képen látható óriáskerékre még nem ültünk fel, így ez a nyári bakancslistánk nyolcadik pontja.

Tipp: Hétköznap délelőtt és hűvösebb napokon nagyon kevés a látogató!

8. Strandoljunk!

Az anyukás közösségi csoportok másik nagy kérdése, hogy melyik budapesti strandot érdemes gyermekkel meglátogatni. Szívesen írok erről is egy következő bejegyzésben, mert terveim szerint kétórás jeggyel többet is meglátogatunk idén nyáron.

9. Római-part

Ha a Római fürdő megállónál szállunk le HÉV-ről a Rozgonyi Piroska utcán besétálva elérjük Budapest egyik legcsudásabb helyét a Rómait. Látogassunk el a Két Rombusz nevű vendéglátóipari egységbe, aminek udvarán két romos busz van. Innen jött az étterem neve. A buszok tetejére felmászva isteni lángost ehetünk, amit limonádéval öblíthetünk le.

A képen a következők lehetnek: fa és túra/szabadtéri

(A kép forrása: ITT)

A hely különlegessége még az, hogy tíz bográcsozó helyet és hat grillkocsit üzemeltetnek, amiket bárki bármikor egy előzetes foglalás után használhat, bérleti díj nélkül.Tűzifát 2.000,-Ft/tűzrakóhely fejében tudnak biztosítani, nekünk csak az alapanyagokat és a kisebb konyhai eszközöket kell vinni.

10. Esti kaland

Gyerekként annyira menőnek találtam amikor sötétedés után is fentmaradhattunk. Idén nyáron felvisszük Mimit Budapest egyik tetőteraszára és a naplementét csodálva költünk el egy vacsorát.

Kíváncsi lennék a Ti nyári bakancslistátokra! Írjátok meg! Ha pedig valamelyik programjavaslatom inspirált Titeket, jelöljetek bátran a közösségi oldalakon!

Ha tetszett a bejegyzés kövesd a blog Facebook oldalát, így biztosan nem maradsz le a következő posztról, az Instagramon és a YouTube csatornánkon pedig egy pici betekinthetést engedünk az életünkbe.

A blogon található valamennyi írás és kép a szerző, Endrész Tímea szellemi terméke és mint ilyet, szerzői jog védi. A képek, írások (beleértve az írások részleteit) a szerző engedélye nélküli jogosulatlan átvétele, közzététele, átalakítása, vagy bármilyen formában történő felhasználása jogi következményeket von maga után.