DIY szivárvány kokárda

Azon gondolkoztam a hét elején, hogy hány éves kortól szokás kokárdával díszíteni a gyermekek ruházatát? És ha ki is tűzzük a kabátjukra a nemzeti színű szalagot kötelességből tesszük, mások elvárása miatt? Szerettem volna, ha Mimi első kokárdája olyan, ami legfőképpen neki okoz örömet, amit a nemzeti ünnep elmúltával is boldogan visel.

szivarvany_kokarda.jpg

A gyermekszoba nálunk hamarosan átalakításra kerül, így az elmúlt időszakban rengeteget bújtam a Pinterestet dekorációk után kutatva. Feltűnt, hogy a szivárvány minta ismét nagyon előtérbe került. Biztosan lesz jó pár a mi legkisebb szobánkban is. Ez adta az inspirációt a szivárványos kokárda megalkotásához.

Szükséges kellékek az elészítéshez:

1. Madzag

2. Színes hímző fonalak

3. Cellux

4. Szigetelőszalag

5. Drót

6. Csípőfogó (nem olyan, mint a képen... :D )

7.Tű

8. Biztosítótű

kokarda_hozzavalok.jpg

1. lépés: A madzagból szivárvány alakot formázunk, majd a szivárvány "szálainak" alját elvágjuk.

2. lépés: A szivárvány úgy lesz nagyon mutatós, ha minden szín egy csíkban kezdődik és egy csíkban végződik. Ezt elősegítve szigetelőszalaggal beragasztottam egy kis mankót.

3. lépés: Cellux segítségével rögzítettem egy-egy darab drótot a madzagokhoz. Így sokkal könnyebben formázható a szivárványunk. 

kokarda_folyamatabra1_-pici.jpg

kokarda_folyamatabra2_-pici.jpg

4. lépés: Ezután a drótos madzagot elkezdrem körbetekerni hímzőfonallal. Eredetileg 7 színből állt volna a szivárványunk, pirostól a fehérig, majd fehértől a sötét zöldig színátmenetben, ám a munkafolyamat közben hozzámértem a kitűzőt Mimi kabátjához és észleltem, hogy túl nagy lesz. Így végül csak 6 színből készült el a kokárda.

5. lépés: A szivárvány hátulját összevarrtam.

6. lépés: A madzagok végét olló segítségével egyformára vágtam.

7. lépés: Egy tű segítségével a madzagok szálait elkezdtem kihúzogatni, ezzel egy habos felhő hatását értem el.

8. lépés: A kész kokárdaszivárványt egy biztosítőtűvel rögzítettem a kabátkához.

Az szivárványos kokárda nagyjából két óra alatt készült el, az összköltsége pedig alig több 1.000,-Ft-nál. Ezzel a technikával szuper fali dekorációt is el lehet készíteni. Ha megcsináltam, jövök és megmutatom egy új blogbejegyzésben.

kabaton_marc_15.jpg

 

Ha tetszett a bejegyzés kövesd a blog Facebook oldalát, így biztosan nem maradsz le a következő posztról, az Instagramon és a YouTube-on pedig egy pici betekinthetést engedünk az életünkbe. 


A blogon található valamennyi írás és kép a szerző, Endrész Tímea szellemi terméke és mint ilyet, szerzői jog védi. A képek, írások (beleértve az írások részleteit) a szerző engedélye nélküli jogosulatlan átvétele, közzététele, átalakítása, vagy bármilyen formában történő felhasználása jogi következményeket von maga után. Jelen írás dr. Endrész Előd szellemi terméke. A cikkben felhasznált képek forrása jelölve.