Hogyan szervezz gyerekbarát családi nyaralást? Síppal, dobbal, nádi hegedűvel!

Homokos tengerparthoz közeli szállás, ínycsiklandó reggeli, kényelmes napágy,  pezsgő éjszakai élet. Miután szülőkké váltunk, a nyaralások szervezésekor ezeket a kritériumokat felváltotta a kinti-benti pancsolási lehetőség, a gyermekmenü, a napfényvitorla és a játszóház megléte. De hogyan tudjuk megszervezni a családi nyaralást úgy, hogy mindenki pihenten térjen haza?

A külföldi szállodaiparban régóta külön területnek számít a bababarát, családbarát szállások kialakítása, de mára már hazánkban is széleskörűen kezd elterjedni az a nézet, hogy valóban speciális igényeket kell kielégíteni akkor, ha a család legkisebb tagjaival utazunk. Mimi 8 hónapos volt, amikor egy tavaszi wellness hétvége erejéig igénybe vettünk egy gyerekekre specializálódott szállodát. Mivel korábban nem is hallottam ilyen szolgáltatásokról, úgy éreztem magam, mint Alice Csodaországban. Valóban minden a lurkók körül forgott. Még olyan igényekre is gondoltak, ami nekem kezdő szülőként eszembe sem jutott.

Idén a KidsOasis minősített családbarát szállásáshelyek egyik utazónagyköveti pozícióját nyeretem el, így lehetőségünk nyílik a férjemmel egy közös álommunkánkat kipróbálni: szállodákat tesztelünk. A KidsOasis minősítéssel rendelkező szállásoknak szigorú kritériumoknak kell megfelelniük mind a minősítés elnyeréséhez, mind pedig a későbbi üzemeltetés során folyamatosan. Ez a rendszer garanciát nyújt a babáknak az otthoni kényelemre,  a nagyobbaknak a kalandos, játékos kikapcsolódásra, a szülőknek pedig a pihenésre és feltöltődésre.

Első állomásunk a fővárostól 50 km-re található Vasad településre vezetett, ahol a Nádas Tó Park Hotel Superior három szélforgós szállás vendégszeretetét élvezhettük két éjszaka, három nap.

Lassíts

A gyerekeknek nincs szükségük hatalmas csinnadrattára ahhoz, hogy jól szórakozzanak. Hidd el, a természet minden apró mozzanata lefoglalja őket. Így inkább azt mondom, nekünk szülőknek érdemes gyermeki szemmel figyelni a környezetünkre a pihenésünk érdekében. A Nádas Tó Park Hotel  körül - ahogy a neve is mutatja - három nádas tó terül el, annak minden izgalmával együtt. Kacsák, békák, siklók, halak, gyíkok és kisegerek népesítik be a turjánt. Kell ennél nagyobb kaland?

Az unalom kerüljön el minket!

A három tó egyikében a halhadsereg csak arra vár, hogy a horgunkra akadjon. Éppen ezért, ha a horgászat szerelmesei közé tartozik a családunk, ne hagyjuk otthon a pecafelszerelést! A halvadászaton kívül csónakázhatunk és vízibiciklizhetünk is a tavon. Mimi még soha nem ült csónakban, így a férjem bemutathatta nekünk az evezőtudását. Az ilyen élményekre ne mondjunk nemet! Talán nem tűnik túl komfortosnak a billegő ladik, de ezek az élmények még emlékezetesebbé teszik majd a nyaralásunkat!

Épp úgy ahogy a 45 méteres vízicsúszdán való versengés is! Sajnos az időjárás nem kedvezett nekünk a pihenésünk alatt, így nem volt lehetőségünk kipróbálni a tófürdő nyújtotta lehetőségeket. Azonban jó tudni, hogy a híres Pest közeli természetes tavak listáját bővíthetjük ezzel a tóval is. A jó hír az, hogy nem csak a szállóvendégek használhatják a strandot, így biztosan visszatérünk még egy csobbanásra!

A pancsolás mellett árnyékos homokozó, játszótér, csocsó, kártyaasztal vagy asztaliteniszezési lehetőség is gondoskodik az élményekről. A nyári időszakban animátor által irányított kézműves foglalkozásokról gondoskodnak, valamint nem kell messzire menni ahhoz, hogy kipróbálhassuk a kalandpark kötélpályáit, amit akár már a 4-5 éves gyerekek is teljesíteni tudnak.  Ha a környéken kirándulnánk, javaslom, a lovashintó- vagy kerékpárbérlést! Ez utóbbival mi is éltünk. A hotel gondoskodik a gyermekülésekről, a láthatósági mellényekről és a kobakvédőkről is.

Amennyiben hűvösebbre fordul az idő, ne aggódjunk! A szállodában két nagyon jól felszerelt játszószoba várja a kicsiket és a nagyokat. A földszinten lévő szoba a babakortól az óvodás korig bezárólag ideális, míg a padláson nem csak az 5-12 éves korosztály szórakozhat, hanem a kamaszok, a gyermeklelkű felnőttek is.

A wellness részlegen egy 40m2-es feszített víztükrű medencében lubickolhatunk, aminek nyakzuhany és hidromasszázs funkcióját saját magunk irányíthattunk. A víz hőmérséklete bababarát, kellemes 32ºC-os. Hatalmas piros pont azért a ládáért, ami számtalan fürdős játékot, úszógumit és labdát rejtett. A medence mellett van még egy jakuzzi is, ahol a 36ºC-os vízben kényelmesen elfér 5-6 fő . A kialakítás nagyon romantikus, a naplementét csodálva is fürdőzhetünk.

A szálloda tájékoztatott arról, hogy a wellness hamarosan újabb medencékkel bővül.

Legyetek felváltva ügyeletben!

Mimit még nem tudjuk animátor felügyeletére bízni, így a nyaralások során kiemelten figyelünk arra, hogy mindenkinek legyen énideje! Így amíg mi a vízben játszottunk, a férjem szaunavilágban pihent. Kipróbálta a hagyományos 90 ºC-os finn és a 60 ºC-ra felfűtött bio szaunát is. A gőzkabin kifogott rajta, de az infraszauna kellemesen lelazította az izmait. A hotelben masszázs szolgáltatás is elérhető, akár külsős vendégeknek is.

Az éhség nem a barátunk!

A hotel svédasztalos reggeli és vacsorakínálatában nem szerepel külön gyermekmenü, azonban gyermekeknek készült étlappal találkoztunk! Ne féljünk elkérni a vacsora során sem, hiszen szívesen teljesítik a legkisebbek kérését. A séf nyári menüje bármelyik híres étteremben megállná a helyét. A kacsájuk isteni, ne hagyjátok ki!

Szívesen látnád mindezt videó formában?

Kíváncsi voltam arra, hogy az utazós élményeket videó vagy blogbejegyzés formájában látnátok-e szívesen, így a  Facebookon és az Instagramon is csináltam egy közvéleménykutatást. 70-30%-os arányban a képi formátum nyert, így ennek a cikknek végére is beillesztem az elkészített vlogot.

Ne féljetek gyermekkel utazni! A KidsOasis családbarát szállodák mind azon dolgoznak, hogy csak a pihenéssel kelljen foglalkoznotok!

Ha tetszett a bejegyzés kövesd a blog Facebook oldalát, így biztosan nem maradsz le a következő posztról, az Instagramon és a YouTube csatornánkon pedig egy pici betekinthetést engedünk az életünkbe.

A blogon található valamennyi írás és kép a szerző, Endrész Tímea szellemi terméke és mint ilyet, szerzői jog védi. A képek, írások (beleértve az írások részleteit) a szerző engedélye nélküli jogosulatlan átvétele, közzététele, átalakítása, vagy bármilyen formában történő felhasználása jogi következményeket von maga után.