Édesítsük meg a hétfőt

Csináljunk Apának sütit? - kérdeztem Mimit. Hevesen bólogatott válaszul, mitha pontosan értené kérdésem. Kinyitottuk a  hűtőt. A harmadik polc legbelső csücskében egy csomag leveles tészta bújkált. Pompás! Az instant alapanyag az örökmozgó babák anyukáinak legjobb barátja. Nem lenézésképp mondom. Pontosan tudom, milyen könnyen lehet extrát varázsolni belőle.  A mi sütinkbe jelen esetben a kéksajt csempészett egy kis pluszt. Na és persze Mimi cukrászművészete... :D

Hozzávalók:

1 cs. levelestészta

1 db sajt (a fajtája opcionális) 

2 db körte (fügével, birsalmával is fincsi lehet)

fahéj

méz

1 db tojás

sutis.jpgElső lépésként a sütőt előmelegítettem 180° fokra. Kiterítettem a tepsibe a tésztát (milyen kedves dolog a gyártótól, hogy már sütőpapírral együtt csomagolják!), majd 10 részre osztottam. Sajtot és körtét halmoztam rá és fahéjjal fűszereztem. Ez a körte nem az a puha, lédús fajta volt, úgyhogy mézet is csurgattam rá. A tészta szélét behajtottam, felvert tojással megkentem. Tökéletes őszi finomság. A sós sajt és a mézes gyümölcs harmóniája... Mmmmmmm, mennyei. 

Mivel lágy, penészes sajtot nem javasolt a babáknak  adni (nekem a 14 hónapos még baba), az ő sütijét trappista sajttal és méz nélkül készítettem el.

Nem ez lett életem legszebb süteménye, de a leggyönyörörűbb emlékeim egyike lesz! Mutassak majd Apa meglepett arcáról is fotót?

UPDATE: ITT a fellépő összeszerelési útmutatója videóval.

Ha tetszett a bejegyzés kövesd a blog Facebook oldalát, így biztosan nem maradsz le a következő posztról, az Instagramon  és a YouTube-on pedig egy pici betekinthetést engedünk az életünkbe

 

A blogon található valamennyi írás és kép a szerző, Endrész Tímea szellemi terméke és mint ilyet, szerzői jog védi. A képek, írások (beleértve az írások részleteit) a szerző engedélye nélküli jogosulatlan átvétele, közzététele, átalakítása, vagy bármilyen formában történő felhasználása jogi következményeket von maga után.