Az első külföldi nyaralásunk, családként

Az első belföldi hosszúhétvégénk után, a múlt hónapban vettünk egy nagy levegőt, összecsomagoltuk a vándorcirkuszt és tíz nap erejéig külföldön töltöttük az első nyaralásunkat

Utazásunk első állomása  - Ausztia felé - a magyar-szlovén határon lévő benzinkút volt. A pelenkázószoba tiszta, a mini játszótér pedig csak hab a tortán (vagy az extra finom benzinkutas kávén). Sosem nyaraltam még hegyekben, nem is értettem ki akar a várva várt nyár elől elmenekülni a csöndes, ám zordon csúcsok közé?! Tavasz óta a második társasházat húzzák fel a velünk szomszédos telken, így választ kaptam a kérdésemre.

ausztia.jpgTiszta szívből ajánlom kisgyermekesek részére az osztrák Kogler's Pfeffermühle Hotel & Étterem szolgáltatásait. A Kogler család 30 éve gondoskodik a vendégek pihenéséről a fenyvesekkel körülvett, saját gazdálkodással bíró szállodájukban. Házi felvágottal, sonkával, sajtokkal, lekvárokkal, mézzel tarkított svédasztalos reggelivel kényeztetnek a sógorok, melyeket meg is tudtunk vásárolni a házi borokkal és pálinkákkal együtt. ;) A méznek nem tudtam ellenállni, ilyen ízt még nem éreztem, egy csupor a csomagtartónkban landolt. Az étteremben többféle etetőszékkel találkoztam, attól függően, hogy milyen idős az igénybevevő vendég. Játszótérrel és játszószobával is hinta.jpgkedveskednek a legkisebbeknek. Ez utóbbiban brutál szuper mászófal van. Nem tudom mit sajnáltam jobban, hogy Mimi nem tudja még élvezni vagy azt, hogy gyermekkoromban nem találkoztam hasonlóval sem. Azonban a hotel az én értékelésemben egy pont mínuszt kap, mivel babaágyat térítés ellenében biztosít. A levegőt harapni lehet, a mezőkön bocik legelnek, hallani lehet ahogy nő a fű... Idilli a környezet! A közelben található Sankt Urban községben egy gyönyörű, az Alpok hegyeivel körülvett tó, mely információim szerint kíváló minőségű, fürdőzésre tökéletes.

templom.JPGMásnap ismét útra kerekedtünk, hiszen a nyaralásunk fő célpontja olasz, szintén kisgyermekes barátaink meglátogatása volt. Milánó és Bergamo között, egy csöpp faluban élnek, körös-körül csodálatosabbnál csodálatosabb kirándulási lehetőségekkel. Milánó vagy Bergamo felé manapság könnyen ki lehet fogni olcsó repülőjegyet. Szuper hosszúhétvégét (akár többet is) lehet eltölteni a környéken akár kisgyermekkel, akár nélküle.

A teljesség igénye nélkül, programlehetőség akad bőven:

taps.jpgMimi imádja az állatokat, amelyik kirándulásunk helyszínén állatkert, állatsimogató, vadaspark található, mi biztosan betérünk oda. Ahogy kacag, a boldogság az arcán, ahogyan összacsapja a mancsait...  <3 Bergamotól 20 percnyi autóútra található a Parco Faunistico Le Corelle. A Fővárosi Állat- és Növénykerthez képest kevesebb állat található ebben a parkban, viszont amit nagyon fontosnak tartok kiemelni: a kifutóik sokkal inkább az állatok méreteihez és igényeihez igazodnak. Az állatkertben nagymacska fronton igen erős a felhozatal. Olyan ritka fajokat is megcsodálhatunk, mint a feketepárduc, hópárduc, a gepárd vagy a fehér bengáli tigris. Az elefántok vízesés alatt frissítik fel magukat, az ÓRIÁS teknősök láthatóan élvezik a csodáló tekinteteket, a gibbonok pedig megdobogtatták a szívem.

A következő program, ami számunka kihagyhatatlan, ha Katáéknál járunk, Olaszország legnagyobb tavának meglátogatása. A Garda-tó bármely városkáját is válaszjuk úticélul, mesés fotókkal távozunk. Szeméyes kedvencem Sirmione, ahol érdemes a naplementét megvárni. Ám a 11 hónapos Mimivel és a 16 hónapos Marcoval nyilván nem a naplementét csodáltuk meg.

akvarium.jpgA Castelnuovo del Garda városkában található Olaszország egyik legnagyobb szórakoztató központja, a Gardaland (igen, jól érzed, erősen a Disneylandre hajaz). A park két részre osztható, egy hatalmas vidámparkra és egy ócenáriumra. Ez utóbbit látogattuk meg a babócák nem kis örömére. Hatalmas akváriumokban csodálhatjuk meg a tenger élőlényeit, 12 és 15 órakor pedig két oroszlánfókával ismerkedhetünk meg. Javaslom, hogy az első sorban, középtájon foglaljunk helyet, így talán még a fókashow résztvevői is lehetünk. ;)  Az összes fotó és videófelvétel, ami aznap készült, eltűnt a kamerámról, így a Google-t hívtam segítségül. Zárójelben megjegyzem, nem túlzott photoshoppolt képet csatoltam, valóban ilyen csodálatos látványt nyújt.

Idén megcsodáltuk Olaszország harmadik legnagyobb tavát, a Comói-tavat is. Varenna a tó egyik legszebb települése. A parkolás miatt ne fájjon a fejünk! A hegytetőn, a hegybe vájva találunk egy parkolóházat, amivel szemben található a település egyik látványossága, a Villa Monestero. A jegyvásárláskor dönthetünk, hogy a villát és/vagy a kertet tekintenénk meg. A villáról sajnos nem tudok beszámolni, a kert viszont kihagyhatatlan! Miután elkészültek a képeslapokra illő fotók, a főtéren ebédeltünk egy hamisítatlan margarita pizzát. Varennából több irányba is indulhatunk hajóval, azonban a kikötőben hatalmas szerencse kell ahhoz, hogy szabad helyet találjunk az autónknak. Így vagy fent hagyjuk a parkolóházban a járművünket - számolva a hegyi sétával -,  vagy autóval szállunk fel a kompra. A harmadik lehetőség, hogy erősen kérjük az égieket, hogy a mólónál pont előttünk álljon ki az egyik helyről. Nekünk bejött. ;) A vízi utazás pedig Miminek jött be. Tuti sellő volt előző életében. A  Comói-tó legszebb ékszerdobozánál horgonyoztunk le. Bellagio a tó három ágának találkozásánál fekszik. Gyönyörű kövezett lépcsős utcácskáin babakocsival nem volt szerencsénk végigsétálni. Érdemes babahordozóval készülni. p.JPG

naplemente.jpgA nyaralás végéhez közeledvén, a hétvégét édeshármasban töltöttük. Hazafelé félúton megálltunk Triesztben. Trieszt tengerpartja nem épp a legbababarátabb: gyorsan mélyülő, kavicsos és sziklás. Azonban a szállodánk közvetlenül a tengerparton helyezkedett el, így volt előtte egy kis öböl, ami pancsolásra pont alkalmas volt, nagyobb fürdéshez javaslom egy szuper úszógumi beszerzését. Gyönyörű kilátás a tengerre (naplementével!), ízléses szobák, fejedelmi reggeli, nagyon figyelmes személyzet. bar.JPGMindenki mosolyogva fogadta vacsora közben Mimi új atrakcióját, amit "ha nem vagy már szomjas, a vizet szökökútként köpd a tányérodra" névre keresztelhetünk. Lehetőség van csupán az éttermet meglátogatni, azonban ebben az esetben asztal foglalása szükséges. Ha így tennétek, mindenképpen kostóljátok meg a steakjüket, melyet sorbetként elkészített kecskesajttal tálalnak. Mmmmmmm...

"Jó bátrak vagytok." "Én nem mertem volna ekkor útra elindulni a babánkkal." "Jól van gyerekek, majd meglátjátok..." Ezek és ehhez hasonlatos mondtatokat kaptunk barátokról, ismerősöktől, családtagoktól. Csak ismételni tudom önmagam, tisztában vagyunk azzal, hogy gyerekkel nem lesz olyan a nyaralás, mint azelőtt.

Azonban mi azt tanácsoljuk, ne habozzatok! Vágjatok bele! Utazzatok annyit, amennyit csak tudtok!

Ha tetszett a bejegyzés kövesd a blog Facebook oldalát, így biztosan nem maradsz le a következő posztról, az Instagramon  és a YouTube-on pedig egy pici betekinthetést engedünk az életünkbe.

A blogon található valamennyi írás és kép a szerző, Endrész Tímea szellemi terméke és mint ilyet, szerzői jog védi. A képek, írások (beleértve az írások részleteit) a szerző engedélye nélküli jogosulatlan átvétele, közzététele, átalakítása, vagy bármilyen formában történő felhasználása jogi következményeket von maga után.