Édesen roppanós narancsvirágos keksz anyák napjára

Van-e szebb ajándék annál, amit kézzel készítünk? Melyik nagymama ne hatódna meg egy apró kezek által készített mesés sütemény láttán? Én jó pár éve (ha időm engedi) legalább egy pici apróságot magam készítek ajándékozások alkalmával, hiszen a meglepetés, a mosoly, az öröm ami ilyenkor kiül az arcokra, megfizethetetlen. 

ibolyas_keksz.jpg

A legutóbbi bejegyzésem után többen írtatok, hogy küldjem el a kandírozott ibolyás keksz receptjét. Mutatom! :) 

Hozzávalók 50 db szivecskéhez:
20 dkg liszt
11 dkg hideg vaj
9 dkg porcukor
0,5 csomag sütőpor
1 tojás
1 kávéskanál só
1 teáskanál vaníliakivonat
1 teáskanál citrom aroma                                                                                                                                            1 teáskanál narancsvirág aroma (rózsavízzel is isteni)
1/2 citrom reszelt héja                                                                                                                                                víz                                                                                                                                                                                        fehér fondant                                                                                                                                                            kandírozott virág

hozzavalok.jpg

 1. Első lépésként a száraz alapanyagokat kevertem össze (liszt, cukor, só, sütőpor), és csak ezután jött a többi hozzávaló. Ha a vajat még hidegen lereszeljük, könnyebben össze tudjuk gyúrni az egyébként igencsak ragadós tésztát. Ekkor kell bele plusz lisztet tenni. A mennyiséget nem tudom megadni, a lényeg, hogy a kezünkről leváljon a tészta. Igen, az el is felejtettem említeni, kézzel kell összedolgozni.

2. A keksz alapanyagát betettem 2 órára a hűtőbe pihenni.

3. A sütőt előmelegítettem 190 ℃ fokra. 

b2f1514b-52a1-49d9-b271-6d40924d5777.jpeg

4. A keményre hűlt tésztát lisztezett deszkán kinyújtottam 2 mm vékonyságban és szív alakú kiszúróval szaggattam.

5. Nagyon hamar, nagyjából 8 perc alatt roppanósra sült a keksz. Akkor jó, ha épp van egy kis színe.

6. Porcukrozott nyújtódeszkán 1 mm vékonyságban kinyújtottam a fehér fondantot és szintén szív alakú kiszúróval szaggattam. Szerencsésebb, ha a fondant szaggatója kisebb a sütemény szaggatójánál. Nálam ez most nem jött össze, mert Mimi is nagy munkában volt mellettem. :)

24d3cac4-8d83-461a-aa4e-d1bbd58d8954.jpeg 

7. A kihűlt kekszeket pár csepp vízzel megnedvesítettem, majd rátettem a fondantot. A víz elkezdi megolvasztani a fondantban található cukrot, ami miután visszaszilárdult ragasztóként működik.

8. Szintén a vizezős technikával rögzítettem a kandírozott ibolyát, aminek az elkészítési módjáról az előző bejegyzésem szólt. Amennyiben nem találnátok már ibolyát, az árvácska is az ehető virágok táborát erősíti, azzal is tökéletesen elkészíthető a sütemény. A Lehel piacon szoktam venni egy salátakeveréket, amibe ehető virágokat is csomagolnak.  90442492-b3c0-4249-a7ba-7cd9bda0e0eb.jpeg

Ha nem érzünk magunkban kellő kreativitást vagy esetleg kitartást a virágok kandírozásához, Budapest egyik legszebb, legelegánsabb üzletében, a Cinq Filles Budapestben is vásárolhatunk kandírozott ibolyát. Ebben a mesés boltocskában a különleges ajándékválogatások mellett nagyon helyes dobozokat árulnak, melyek tároláshoz, rendszerezéshez,  dekoráláshoz vagy akár ajándékozáshoz is tökéletesek. A mi könyvespolcunkat is díszíti már pár darab. :)

482948a5-bbad-4f94-9617-af26f56ed399.jpeg

Ezúton is köszönöm a Cinq Filles Budapest együttműködését, amely keretén belül támogatták a poszt megszületését csodálatos dobozkáikkal.  

Ha tetszett a bejegyzés kövesd a blog Facebook oldalát, így biztosan nem maradsz le a következő posztról, az Instagramon  és a YouTube-on pedig egy pici betekinthetést engedünk az életünkbe. 

A blogon található valamennyi írás és kép a szerző, Endrész Tímea szellemi terméke és mint ilyet, szerzői jog védi. A képek, írások (beleértve az írások részleteit) a szerző engedélye nélküli jogosulatlan átvétele, közzététele, átalakítása, vagy bármilyen formában történő felhasználása jogi következményeket von maga után.

Címkék: édes gasztro