Házi gyurma 10 perc alatt

Azokon a napokon, amikor beszorulunk a lakásba, igyekszem valami kreatív foglalkozással szórakoztatni Mimit. Következő hónapban lesz 1,5 éves, de azt veszem észre, hogy egyre inkább nyitottabb az ilyesfajta játékokra is. A gyurmázás akár 30-60 percig is leköti a figyelmét.

gyurma1.jpg

Az időjárás nagyon érzi, hogy a naptári tél utolsó napjaiban járunk, ezért a héten még búcsúzóul küldött is a nyakunkba egy jó nagy adag hóesést. Ha lehetne hóembert építeni vagy szánkózni, nem morognék, de ez a havazás inkább az eső szerepét töltötte be nálunk. Így előkerült ismét

Gizmo nagyi egyik karácsonyi ajándéka, a "varázshomok" nevű gyurmajáték. Nagyon érdekes a textúrája, könnyű vele dolgozni, viszont azt vettem észre, hogy a színes gyurmák úgy megfogják az apró mancsokat, hogy csak egy erős szappanos kézmosás szedi le. Ami viszont jobban zavart, az a fura szaga. Biztos vagyok benne, hogy a gyurmát mielőtt forgalomba hozták bevizsgálták, mégis káros anyaggal kapcsolom össze azt a kellemetlen illatot. Így nem szívesen adom a gyerek kezébe.

Tegnap, amíg Mimi ebéd után aludt, elkezdtem alternatív, házilag elkészíthető gyurma recept után kutatni.

Hozzávalók:

  • egy pohár liszt
  • 1/3 pohár só
  • egy zacskó sütőpor
  • 5 tk. növényi olaj
  • egy pohár víz
  • ételszínezék

Az első recept amit kipróbáltam borkősavat írt sütőpor helyett. Hát a borkősavnak még a "varázshomoknál" is borzasztóbb illata volt. Készítés közben a kénes szag belemászott az orromba, szinte marta. Átnéztem a sütős kellékeket tartalmazó dobozom és így került a sütőpor a gyurmába. Hogy funkcióját tekintve jó helyettesítő-e, nem tudom, de a gyurmánk tökéletes lett. Mondjuk most végig gondolva, a borkősav egy antioxidáns, így lehet, hogy citromsav jó alternatíva lett volna. Nah, majd legközelebb.

És akkor lássuk hogyan is készül. A száraz összetevőket összekevertem egy lábosba, hozzátettem az olivaolajat, majd rátöltöttem egy pohár vizet. Az egészet közepes fokozaton, folyamatos kevergetés közben összefőztem. Pár perc alatt egy gomboccá alakulnak át a hozzávalók, szépen elválik az edény falától. 

gyurmazos.jpg

A gombócot hat egyenlő részre osztottam és még langyos állapotban elkezdtem megszínezni őket. Az, hogy milyen állagú ételszínezéket használunk, azt hiszem opcionális. Nekem volt itthon cukrászkellékesből géles színező, de a hagyományos kis fiolás is ugyanolyan jól szerepelt. Nem lett foltos egyik gyurma sem, csak kitartóan kellett gyúrni őket. A színek keverése megoldható egyébként, a szivárvány összes színét elkészíthetjük, csak a fantáziánk szabhat határt.

Mikor végeztünk a mókával egy légmentesen záró zacskóban eltettem őket a hűtőbe. Később update-elem a bejegyzést, leírom majd mennyi ideig tudtuk használni a gyurmákat. 

Ti mit csináltok ebben a hideg, nyírkos, csúnya időben otthon?

 

Ha tetszett a bejegyzés kövesd a blog Facebook oldalát, így biztosan nem maradsz le a következő posztról, az Instagramon  és a YouTube-on pedig egy pici betekinthetést engedünk az életünkbe. 

A blogon található valamennyi írás és kép a szerző, Endrész Tímea szellemi terméke és mint ilyet, szerzői jog védi. A képek, írások (beleértve az írások részleteit) a szerző engedélye nélküli jogosulatlan átvétele, közzététele, átalakítása, vagy bármilyen formában történő felhasználása jogi következményeket von maga után.

Címkék: DIY