DIY indián sátor

Régóta szemezek a gyerekek és felnőttek körében manapság méltán népszerű indián sátrakkal. Azonban a bolti árakat látván, a pénztárcám nagyon gyorsan a táskám aljára bújt, a kreatív énem pedig elkezdett gondolkozni. Úgy éreztem, én is simán képes vagyok megvarrni egy ilyen játszósátrat, nagyjából 5.000,-Ft-ból.

indian_1.jpg

Már húsvétra szerettem volna elkészíteni Miminek, de ha a szívemre teszem a kezem, akkor leginkább magamnak varrtam volna meg. Abban az időben (18 hónapos volt) még nem érdeklődött a bunkizás iránt, sőt volt, hogy sírva is fakadt, ha építettünk neki egy kuckót. Manapság viszont úgy kezdődnek a reggeleink, hogy létrából, székekből, plédekból tákoljuk össze az aznapi főhadiszállást.  

Előd is lelkesült az újabb DIY projektem iránt, azonban ő szíve szerint egy valódi indián sátrat készített volna el. Értsétek úgy, hogy ki akart menni az erdőbe faágakat gyűjteni és kávébabos vászonzsákból készítette volna a huzatot. (Így utólag belegondolva nem is rossz koncepció! Ha valaki elkészítené küldjön már egy fotót róla, légyszi!) Hogy kedvezzek neki, bambuszt vásároltam taróelemnek. Így autentikusabb lett szerinte.

Hozzávalók:
4 db bambusz virágkaró
2,5-3 méter anyag
kötözőzsinór

Ami volt itthon:
fűrész
fúrógép
mérőszalag
ceruza
olló
varrógép
cérna
gombostű

A bejegyzésemet úgy kezdtem, hogy nagyjából 5.000,-Ft-ból meg tudom valósítani az indián sátrat. Nézzük akkor a piszkos anyagiakat.  A rudak (4 x 699,-Ft) és a zsinór (869,-Ft) a fix költség, összesen 3.476,-Ft. Azaz marad 1.524,-Ft-unk, azaz nagyjából 500,-Ftunk van anyagra/métere. Budapesten több olyan méteráru üzlet is van, ahol ilyen áron kapunk anyagot. De akkor lássuk hogyan is készül a sátor!

1. Első lépésként a babuszrudakat lefűrészeltem nagyjából egyforma  méretűre. Nem méricskéltem (kb. 160-170 cm), mert szerintem jól néz ki, ha ágas-bogas. Tudjátok, autentikusra készítjük. :D

lyuk.jpg

2. Amit viszont szigorúan mérni kell az a lyuk helye, aminek segítségével össze tudjuk majd kötni a sátor vázát. Szigorúság alatt azt értem, hogy minden lyuk pontosan egyforma helyen legyen kifúrva. Kb. 25 cm felülről számítva a helye nálam.

3. A harmadik lépés volt számomra a legnehezebb. Nem tanultam soha varrni (csak szorgosan figyeltem gyermekkoromban anyukám és nagymamám kezét) és szabni sem. De ez utóbbival mindig megszenvedek. Hiába számolom ki, hogy mennyi anyag kell, hiába rajzolom fel a szükséges szabásmintát a végére teljesen másként néz ki. :D 

szabasminta.jpg

Ezért is írtam az anyag mennyiségnél, hogy 2,5-3 méter, mert ki lehet szabni kevesebből is, de pont annyi szükséges hozzá (150 cm szélességgel számolva). 

Két bambuszt az anyagra fektetve kiszámoltam, hogy a trapézunknak az alja 110 cm a teteje pedig 10 cm lesz. Ceruzával rajzoltam az anyagra, a bambuszon kívül húztam a vonalat.

sator_oldala.jpg

4. Ezzel szinte meg is volnánk a munka nehezével. Szükségünk lesz még 4x3 db 10x20 cm-es anyagra. A hosszabbik végüket kell összevarrni. Ezekbe bújtatjuk majd a tartórudakat. 

5. Az egyik trapézt középen elvágtam 70 cm magasságig. Ez lesz a bejárat. Nem varrtam rá kikötő szalagot, mert az anyagomnak nagyon jó a tartása, elég kihajtani, megáll. És így Mimi is kedve szerint nyitja és csukja.

6. Az összes anyagot beszegtem, elvarrtam.

7. A négy darab trapézt összevarrtam visszájáról.

8. A sátor oldalainak találkozássánál, belülre varrtam fel a tartópántokat. Egyet-egyet az anyag két végéhez, egyet pedig középen. Mielőtt felvarrjuk a pántokat, próbljuk bele a rudakat, mert a bambusz nem egyforma vastagságú, amennyiben nagyon szorul nehéz dolgunk lesz az összeszerelésnél.

9. A maradék anyagból varrtam egy pici zsebet a sátor egyik belső oldalára. 

sator_ablak.jpg

10. Jaj a legfontosabbról majdnem elfeledkeztem. Miután elkészültem a sátorral, átadtam Miminek elégedetlenkedve nyugtázta, hogy ezen nincs ablak. Nem volt hajlandó bemenni. Ablak nélkül nincs sátor! Utólag nehezebb kivágni, mint mikor még darabokban vannak a trapézok. De gondolom, ezzel nem mondok újat. 

11. Átlósan szúrjuk az anyagba a bambuszokat. Bal első, jobb hátsó, jobb első, bal hátsó. 

12. Ne ijedjetek meg! Ameddig nem nem kötözitek meg a rudakat fent, lötyögni fog az anyag! 

Majdhogynem hosszabb idő volt megszerkeszteni ezt a leírást mint létrehozni a produktumot. Hogy tetszik? 

indian_sator.jpg

Nem mehetek el szó nélkül a játszóplaccot dekoráló termékek mellett. A sátor aljába a debaba KRAFT-tól kaptunk ajándékba egy pihe-puha lajháros polártakarót. 70 x 100 cm, mindkét oldala micropolár anyag, mintás oldala szublimációs eljárással van nyomva. A nagy cicás párna pedig - ahogy a képeken is látszik - Mimi kedvence lett. Amióta kezébe vette nem tette le. Nem csak alszik vele, de egész nap beszélgetnek is. A nagy párnák mására készítenek kispárnákat is. Így egy baba-mama párosra is szert tehetünk. 

A brand mögött egyébként egy nagyon kedves házaspár áll. Nóra és Gyuri mesterei a dekoráció tervezésnek és megvalósításnak. Elsődleges küldetésük a gyermekek készségfejlesztése és ízlésformálása. 

debaba_cica.JPG

Jó hír a Magyarországon kívül élőknek, hogy most már külföldre is megrendelhetitek a debaba KRAFT színes, stilizált állatkáit magasságmérő, falikép és bújtató formájában is.  

Amennyiben Ti is elkészítitek ezt az indián sátrat, nagyon örülnék neki, ha küldenétek róla fotót. És ha ne adj' Isten bárhol elakadnátok, vagy kérdésetek merülne fel, keressetek bizalommal.

Ha tetszett a bejegyzés kövesd a blog Facebook oldalát, így biztosan nem maradsz le a következő posztról, az Instagramon és a YouTube-on pedig egy pici betekinthetést engedünk az életünkbe. 

A blogon található valamennyi írás és kép a szerző, Endrész Tímea szellemi terméke és mint ilyet, szerzői jog védi. A képek, írások (beleértve az írások részleteit) a szerző engedélye nélküli jogosulatlan átvétele, közzététele, átalakítása, vagy bármilyen formában történő felhasználása jogi következményeket von maga után.