DIY szülinapi előkészületek

Anyaságom előtt is sokszor kaptam magam azon, hogy a telefonom képernyőjén keresztül szemlélem az életem egyes pillanatait, azonban mióta Mimi megszületett, az általam készített fotók száma megtriplázódott. Minden boldog pillanatot (olykor kínomban a kevésbé boldogakat  is) igyekszem megörökíteni. Az elkészült fényképeket pedig duplán mentem le, még a felhőm tárhelyének méretéért is éves díjat fizetek. 

szulinapos.jpg

Viszont a kedvenc képeink kinyomtatása mindenképpen a terveim között szerepel. Szépen albumba rendezgetem majd őket, hogy idős korunkban legyen mit lapozgatnunk téli estéken a ropogó kandalló előtt.

Az elmúlt egy évben, igyekeztem minden hónap elején megörökíteni Mimit, ezzel elkészítve az egyik kedvenc fotósorozatomat.  Az eredeti tervek szerint minden hónap 2. napján kattintottam volna, a betöltött hónapokat jelölő számokat pedig az adott hónapra jellemző kellékekkel szerettem volna elkészíteni. Nem kell nevetni, amikor az ötlet megszületett a fejemben, még nem tudtam, hogy az egy éven aluli gyerekeknek is van akarata.  

Két ingyenes programot ajánlanék a kreatív mamik figyelmébe. Az első a https://www.fotojet.com honlap, amely segítségünkre van, bármilyen kollázst is szeretnénk elkészíteni. A mobilokra letölthető hasonló szerkeztőkkel az a problémám, hogy soha nincs olyan sablon, amit használni tudnék. Hol a képek száma, hol pedig az elhelyezés nem stimmel. Itt mindent saját szánk (azaz a szemünk) íze szerint igazíthatunk, ráadásul a fotókat effektelni is lehet, legegyszerűbben az előre beállított filterekkel, ráérősebbek pedig a fény, a kontraszt és a színek beállításával kísérletezhetnek.  

A másik pedig a Baby Story nevű applikáció, mellyel a fényképeket számokkal, vicces feliratokkal, képekkel illusztrálhatjuk. Az app készítői a várandós időszakra és a baba első mérföldköveire is gondoltak.

szulinapos_poszter.jpgHa már a mérföldkövek megörökítésénél tartok, még egy ingyenes weboldalra hívnám fel a figyelmet.

Nagyon divatos mostanában a születésnapi babaposzter, ami minden olyan információt tartalmaz, ami a kicsire leginkább jellemző az első év betöltésekor. Számtalan grafikus oldalát átböngésztem, kértem árajánlatot is és azt kell mondanom, egyikkel sem voltam teljesen kibékülve. Az olcsóbb plakátok egy sablonra készülnek, meghatározott számú adatot tudnak csak megjeleníteni. Az egyedi, személyre szabott grafikáért viszont igencsak mélyre kell nyúlni a zsebünkbe. És akkor itt csaptam a fejemre: miért is adnám ki ezt a munkát a kezemből?

meghivo.jpgNéhány perces keresgélés után leltem rá a https://www.postermywall.com honlapra, amivel sikerült elkészítenem Mimi első születésnapi poszerét, valamit a szülinapi zsúr meghívóját is. Jó pár órám benne van, de úgy érzem, megérte.  Húsz kategória alapján választhatnak a posztergyártó-kisiparosok, a meghívóktól a menükön át, a szórólapokig mindent megszerkeszthetünk. Sablonokkal segítik a kezdők munkáját, de a saját elképzeléseinket is játszva megvalósíthatjuk. Az elkészített művet a saját mappánkba lementi a program, azt bármikor módosíthatjuk, egy facebook like-ért cserébe pedig lementhetjük jpg formátumba, és irány Gutenberg nyomdája.

Ha tetszett a bejegyzés kövesd a blog Facebook oldalát, így biztosan nem maradsz le a következő posztról, az Instagramon  és a YouTube-on pedig egy pici betekinthetést engedünk az életünkbe.  

A blogon található valamennyi írás és kép a szerző, Endrész Tímea szellemi terméke és mint ilyet, szerzői jog védi. A képek, írások (beleértve az írások részleteit) a szerző engedélye nélküli jogosulatlan átvétele, közzététele, átalakítása, vagy bármilyen formában történő felhasználása jogi következményeket von maga után.