Rendhagyó hétvégi programajánló

A hét közepén már Neked is a hétvégén jár minden gondolatod? A hosszú hétvégén nem sikerült kipihenned az őszi fáradalmakat? Utaznál? Irány Gyula! Legyen szó vendégházról, apartmanról vagy boutique hotelről a kuponos oldalak (ITT, ITT és ITT is) a pénztárcádat kímélve kínálnak szállást a pihenéshez.

A férjem gyulai születésű, ezért mi hazajárunk ebbe a bájos városkába. A múlt hétvégén meglátogattuk a nagyszülőket, majd Mimit hátrahagyva megszöktünk pár órácskára kettesben. Mióta szülők lettünk most voltunk igazán kettesben először. Az év bármely hétvégéjén is látogatuk el ide, lépten-nyomon fesztiválba, kulturális és gasztronómiai programsorozatba ütközünk. Szerencsére a szervezők a gyerekek igényeit is szem előtt tartják, a legkisebbek sem unatkozhatnak, ami  - most már én is tudom - a szülők felhőtlen pihenésének egyik alapköve. A város az őszi napsütésben, ha lehet mondani még szebb arcát mutatja, mint máskor.

A szállásunk elfoglalása után kerekedjünk fel és tegyünk egy sétát a belvárosban! Minden hétfő és péntek este  lehetőségünk van idegenvezetéssel is városnéző körsétára indulni.

gyula_blog_suti.jpgMiután megcsodáltunk a szőkőkutak játékát, térjünk be a Százéves Cukrászdába, ami már két emberöltővel ezelőtt is működött. Az épület az 1801. évi tűzvész után épült, eredetileg gyógyszertárként funkcionált, az előtér mennyezetét az eredeti fa csillár, a falakat pedig a patika díszítófestései ékesítik. A szalonokban "korhű és eredeti biedermeier berendezési tárgyak láthatóak. 1840-ből maradt fenn a sarokterem fali polcállványzata, a két aranyozott favázával, és a fedeles cukorkásüvegekkel, valamint a régi edényeket őrző vitrines pult is." - olvashatjuk a cukrászda bemutatkozójában. Egy csésze gőzölgő tea mellett könnyen visszarepülhetünk az időben.  Kóstoljuk meg a Cadeau Bonbon Manufaktúra saját fejlesztésű Grand Cru csokoládéjából készült szilvás Quadratot és a Dupla narancs bonbonját. Ezek a finomságok néhány hete a csokoládék világverenyén, a londoni  International Chocolate Awards Word Final-on nevezett nyolcszáz nemzetközi termék közül ezüst éremmel tértek haza.

Azonban ha valami testesebbet harapnánk a Hambibár a legjobb helyszín erre. A gyorsétteremben kapható ételek szinte mindegyike helyben készül (igen, a pékáru is!) adalékanyagoktól mentesen. A várakozók sora ne rettentsen el minket!

gyula_blog_ejszakai_furdo.jpgHa már ettünk - és van egy gyermekmentes  esténk - alapozzuk meg a hangulatunk. Péntek esténként a méltán híres gyulai pálinkák közül hat díjnyertes példányt kostólhatunk meg a Kóstolóházban. Bár a pálinka nem az én szerelmem, de a gyulai cigánymeggyes mélyvíz pálinkát nem érdemes kihagyni!

Heti két alkalommal (pénteken és szombaton) éjszakai wellnessen vehetünk részt. A Castello Szaunaparkban engedhetjük ki a fáradt gőzt 20:00-24:00 óra között. Szaunaház, infraszauna, gőzkabin, kültéri jakuzzi, merülődézsa és dézsazuhany, valamint egy hangulatos beltéri pihenő szolgálja a kikapcsolódásunkat.

Több mint öt évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy a Férjem nagy unszolások árán elvigyen Közép-Európa egyetlen épen maradt téglavárába, ahol minden szombaton programokkal várják a látogatókat. A gyerekek számára szuper időtöltést jelenthet a solymászbemutató, a valódi lúdtollal való betűvetés, vagy az, hogy korhű ruhákban sétálhatnak a vár falain belül.

gyula_blog_to_1.jpgA téglavártól mindössze 320 lépésnyire található Almásy-kastélyt talán az utolsó pillanatban mentették meg az enyészettől. Ez a XVIII. század kulturális szempontból egyik legjelentősebb kastélya közel húsz évig kongott az ürességtől. Az interaktív kiállítás révén a XIX. századbeli kastély életébe csöppenhetünk bele. A multimédiás tárlatvezetésnek köszönhetően lehetőségünk van önállóan bejárni a galériát, amely egyedülálló hologramos technikával mutatja be az egykori lakók életét. A múzeum külön figyelmet szentel a legkisebb látogatóknak: 10 éves korttól  90 perces játékos foglalkozással adják át az ismereteket. Családfa- és táblajáték-készítés, báli etikett, árnyjáték? Ez még engem is lázba hoz.

A jegyvásárlásnál lehetőségünk van a vár és a kastély belépőit kombinált csomagban megvásárolni.

Amennyiben a gyermekek nem fáradtak el még eléggé, most szombaton, október utolsó szombatján (2017. október 28.) irány az Erkel Ferenc Kultúrális Központ, ahol Pepe Manó interaktív zenés-bábos műsorral szórakoztatja majd őket.

gyula_blog_csuszda.jpgDélután pihentessük meg a fáradt lábainkat a Gyulai Várfürdőben, ahová  16 óra után kedvezményes belépőt válthatunk. A 400 m²-es vízijátszótér önfeledt szórakozást és feledhetetlen élményt kínál a gyermekeknek. boldog baba = boldog mama = boldog papa

Mielőtt elindulnánk a gyulai hétvégi pihenésünkre, már otthonról foglaljunk asztalt a Várkonyi Bisztróba, költsük el itt a szombati vacsoránkat. Amennyiben így tennénk, melegen ajánlott mindenkinek megkóstolni az újragondolt habkönnyű túrógombócot. Az étterem bekerült Magyarország 50 legjobb, megfizethető étterme közé, ahol az ételek alapanyagait környékbeli őstermelőktől szerzik be.

gyula_blog_seta.jpgVasárnap reggel, miután kijelentkeztünk a szállásunkról, ne induljunk haza! Dobpergéééééés... Bennfentes programajánló következik! Gyulától 5 km-re, Sarkad irányában található a Fekete-Körös bal partján a város üdülőterülete, Városerdő. Az erdő tanösvényein sétálva, javasolt a lehető leghalkabban túrázni, így biztosan találkozhatunk mókusokkal és nyulakkal, ha szerencsénk van akár őzekkel is testközelből.

A kiadós séta után kanyarodjunk vissza Gyula belvárosába, ebédeljünk meg a Gusto étteremben. Az étlap kínálata meglepően sokszínű. A hazai ízek mellett bátran kostóljuk meg az ázsiai konyha ihlette fogásokat is. A tálalás szép, az ételek ízletesek, az árak a földön maradtak.

Ha tetszett az ajánló és ellátogattok Gyulára, vagy  esetleg már voltatok ott, írjátok meg kommentben a véleményeteket, benyomásaitokat.

Ha tetszett a bejegyzés kövesd a blog Facebook oldalát, így biztosan nem maradsz le a következő posztról, az Instagramon  és a YouTube-on pedig egy pici betekinthetést engedünk az életünkbe.

A blogon található valamennyi írás és kép (a megjelölt forrásokat leszámítva) a szerző, Endrész Tímea szellemi terméke és mint ilyet, szerzői jog védi. A képek, írások (beleértve az írások részleteit) a szerző engedélye nélküli jogosulatlan átvétele, közzététele, átalakítása, vagy bármilyen formában történő felhasználása jogi következményeket von maga után.