Gyereknapi IKEA babakonyhatuning

Mimi 12 hónapos volt amikor egy repülőút során rájöttünk,  hogy imádja kavargatni a kávénkat, teánkat. Nem sokkal később a játszóházak, bababarát éttermek babakonyháiban is otthonosan mozgott. Gizmo nagyi kapva-kapott az alkalmon, beszerezte az "első mini konyha" felszerelést, amit egy pici tasakban bárhová magunkkal vihetünk. Nem gondoltam volna, hogy a kislányom ilyen korán elkezd érdeklődni a főzőcske után. Bár emlékeim szerint nekem is ez volt a kedvenc elfoglaltságom az oviban.

foz.jpg

Karácsony közeledtével felcsaptam a világháló ötlettárát, mert valami nagyon csinos kiskonyhát szerettem volna DIY módon készíteni Miminek. Rengeteg csináld magad ötlet van a Pinteresten, így találtam magam szembe ismét egy IKEA hack megoldással. Az IKEA-nak két féle babakonyhája van, a mindenki által ismer DUKTIG és a kisebb NYBAKAD. Méricskéltem Mimi szobáját, sokat gondolkoztam rajta, hogy kéne átrendezni, hogy beférjen a  nagyobbik konyha, aztán méricskéltem a pénztárcámat és végül a fapados, szinte negyedannyiba kerülő NYBAKAD konyha került a kosarunkba. Fapados? Volt!

ikea_hack.jpg

IKEA HACK kiskonyha hozzávalói (az árakkal jelölt termékhez linket is csatoltam) 

1. Az két IKEA-s konyha közötti legszembetűnőbb különbség a tűzhely. A nagy konyhának ralisztikus, világítással ellátott kerámia főzőlapja van, ami nekem nagyon tetszik! Gondoltunk egy nagyot és kivágtuk a kicsi konyhánk felrajzolt tűzhelyét. A lyuk helyére pedig egy digitális konyhai mérleg került, ami szintén fekete és üveg felületű. Így lett nekünk is egy "kerámialapos" tűzhelyünk, ami később akár az eredeti funkcióját is betőltheti majd.

2. A "szakszerű" fűrészelésnek köszönhetően a munkapult sérült, ezért egy márványmintás öntapadós fóliával javítottunk a helyzeten.   

pult.jpg

3. A másik nagy különbség a fent említett két konyha között a sütő ajtaja. Az általunk megvásárolt konyhának elhúzható nyílászárója van, amit a gyerek a fantáziája szerint használhat szekrénynek vagy sütőnek. Viszont nagyon szerettem volna egy rendes sütőt a tűzhely alá, így egy mágnes, egy sarokpánt és egy fogantyú segítségével lenyithatósra varázsoltuk a fekete ajtót. A sütő ajtajára ki  is lehetne vágni, plexilap beillesztésével pedig kukucskálósra is csinálhatnánk. Ezt az ötletet talán később megvalósítjuk!

4. A sütő ajtaját, a tűzhely három gombját és a csapot aranyra, míg a mosogatótálat fehérre festettük.

5.  OSB lemezből készült a kiskonyha hátulja (48,5x106,5 cm) és az alső polca is (48,5x15 cm). A tetejét egy IKEA-s MOSSLANDA képtartó polc dísziti. 

suto_1.jpg

6. A konyha hátulját "'kicsempéztem". Természetesen nem igazából, itt is az öntapadós fóliás technikát alkalmaztam, egy csempe mintás fóliát hívtam segítségül.

7. A falat a kiskonyhához 4 db nagy csavar segítségével fogatta oda a Férjem, a polcokat pedig 2-2 db sarokpánttal rögzítette.

8. A polcok éleit dekortapasszal díszítettem. De innen már tényleg csak a fantázia szabhat határt az elképzeléseinknek.

9. Ezután az önfeledt játékhoz már csak néhány konyhai eszköz és pár élelmiszer hiányzik. A mi zöldségeinket, gyümölcseinket Gizmo nagyi varrta.   

zoldsegek.jpg

És akkor az anyagiak: fele annyiból hoztuk ki Mimi kiskonyháját, mint amennyibe a mindenki által kedvelt DUKTIG játék konyha kerül és aminek tuningolásáról rengeteg leírást lehet olvasni az interneten. Remélem, hozzájárulhatunk a NYBAKAD konyhácska megkedveléséhez, hiszen tényleg csak néhány óra munkával egyedi ajándékot készíthetünk.

Az alábbi videóban megmutatom, hogyan is készült a kiskonyhánk. ;)

Ha Ti is elkészítenétek ne felejtsetek el fotót küldeni! Jó alkotást és boldog gyereknapot!

Ha tetszett a bejegyzés kövesd a blog Facebook oldalát, így biztosan nem maradsz le a következő posztról, az Instagramon  és a YouTube-on pedig egy pici betekinthetést engedünk az életünkbe. 

A blogon található valamennyi írás és kép a szerző, Endrész Tímea szellemi terméke és mint ilyet, szerzői jog védi. A képek, írások (beleértve az írások részleteit) a szerző engedélye nélküli jogosulatlan átvétele, közzététele, átalakítása, vagy bármilyen formában történő felhasználása jogi következményeket von maga után.