Gyerekbiztos díszek az Ünnepre

Idén az évek során összegyűjtött gyönyörű, üveg karácsonyfadísz kollekcióm a dobozában marad és alszik még egy évet a hűvös pincében. Biztos vagyok benne, hogy Mimi meg szeretné puszilgatni a szárnyas malacot, teadélutánt tartana az angyaloknak és magához ölelné a jó öreg szakács Mikulást. 

karidiszek.jpg

Szuper délutáni programot találtam ki tegnap: készítsünk új díszeket a karácsonyfánkra. Így idén duplán kihasználtuk a sütiszaggatókat, nééézd!

Gyerekbiztos díszek hozzávalói:

1 egység étkezési keményítő

2 egység szódabikarbóna

1,25 egység víz

Az egység jelen esetben nálam 2 dl volt.

gyuras.jpg

1. Első lépésként  - miközben Mimi elfogyasztotta a reggeli tojásrántottáját és kakaóját -  összekevertem 1 egység étkezési keményítőt, 2 egység szódabikarbónát és 1,25 egység vizet egy lábosban.

2. Elkezdtem összefőzni folyamatos kevergetés közben az egészet. Először bugyborékolt, aztán csomósodott (itt majdnem feladtam!), majd darabos burgonyapürére hasonlított (itt már szentségeltem!), végül egy már nehezen keverhető masszává vált (itt kezdtem el reménykedni abban, hogy sikerült!).

3. Ekkor gyorsan egy alufóliába tettem a masszát, mert hallottam róla, hogy hipp-hopp szárad. A másik villámgyors művelet a lábos beáztatása volt! Khm...

4. Nagyjából 5-6 órán át pihent a tészta légmentesen becsomagolva, és a déli alvás után már kezdődhetett is a móka!

5. Mintha nem is a délelőtti rakoncátlan sűrű t@konnyal néztem volna farkasszemet: formázható, lágyabb gyurmához hasonlít a kihűlt massza, ami nem ragad, könnyedén kinyújtható. Mielőtt a díszeket kisszaggatam pecséttel, fogpiszkálóval, fenyőággal, rozmaringgal mintáztam. Így érdekes struktúrákat varázsolhatunk.

6. A díszek kiszáradása nagyon hosszadalmas, nálunk 18 órát pihentek. Nem ajánlott fűtőtesttel vagy sütővel gyorsítani ezt a folyamatot, mert könnyen reped, deformálódik. Türelem! :)

7. Közel 200 darab csillogó hópihe fogja idén díszíteni a karácsonyfánkat és bőven jut még az ajándékok dekorálására is. 

disz.jpg

Ha Te is kiprópáltad a receptet, küldj egy fotót! Szívesen megosztom blog Facebook oldalán!

Ha tetszett a bejegyzés kövesd a blog Facebook oldalát, így biztosan nem maradsz le a következő posztról, az Instagramon  és a YouTube-on pedig egy pici betekinthetést engedünk az életünkbe. 

A blogon található valamennyi írás és kép a szerző, Endrész Tímea szellemi terméke és mint ilyet, szerzői jog védi. A képek, írások (beleértve az írások részleteit) a szerző engedélye nélküli jogosulatlan átvétele, közzététele, átalakítása, vagy bármilyen formában történő felhasználása jogi következményeket von maga után

 

 

.

Címkék: karácsony DIY