Minden nap tanítok és tanulok

mesterem.jpgMimi pénteken lesz 30 hetes. Napról napra fejlődik, újabb és újabb tudományra tesz szert. Villámgyorsan kúszik negyedik hete. A múlt héten nagyot ugrott a mozgásfejlődése: a babakocsiban ülésbe húzta magát és vasárnap négykézlábra állva hintázott. Érti a „jössz?” kérdést. Nyújtja a kezét, ha át akar kéredzkedni a másikunk dajkáló karjaiba. Átöleli a nyakunkat és emellé valódi bújás párosul. Merjük azt hinni, hogy a kiskutyákat megszégyenítő arcon nyalás puszit jelent nála. Megismeri a kedvenc gyerekdalaimat, amik lassan az ő kedvenceivé is avanzsálnak, és mosollyal díjazza őket. Szeret táncolni. Érti, ha vicceskedünk vele, nevet is rajta. A gyengébb poénokon hümmög.

Minden nap valami újat, érdekeset, hasznosat szeretnék mutatni neki a világból. Igyekszem azzal a tudattal álomra hajtani a fejem, hogy ma is tettünk valamit azért, hogy egy sikeres életúton indítsuk el Mimit.

De nem csak én tanítok neki. Napról napra fejlődök én is, újabb és újabb tudományra teszek szert. Bár a mesterem nem tudatosan oktat, de nagyon profi. Íme a 20 legfontosabb dolog, amit a lányomtól tanultam az elmúlt fél évben.

1. A születésnapunkon nem is magunkat kellene ünnepelni, hanem az édesanyánkat. Köszi, Anya! Hős vagy!

2. A fájdalomküszöböm magasabb, mint valaha gondolni is mertem. A vérvételnél már nem sírom el magam és a vállamba is nyugodtan szúrhatnak injekciót, miközben egy folyosón sétálgatok.

3. Ülve aludni? Lehet! Ha a baba náthás vízszintes helyzetben bedugul az orra. Az anyuka karja tudja a legmegfelelőbb helyzetben tartani a picit, hogy levegőt kapjon. Igen, éjszaka is.

4. Ha már alvás… Rájöttem, túl sokat aludtam, amíg nem voltam anya. Hétvégente 10-12 órát aludni? Egész délelőtt az ágyban lenni? Egy egész hétvégét pizsamában tölteni?

5. Tudom mit jelent a feltétel nélküli mi.jpgszeretet. Bár mi az állatainkat is gyermekünkként szeretjük, mégis egy átvirrasztott beteg éjszaka után éreztem meg igazán a feltétel nélküli anyai szeretetet.

6. Mindennek a kulcsa az időbeosztás és a logisztika. Mindent lehet, ha az ember előre tervez, mérlegeli, hogy melyek a fontos és kevésbé fontos teendők, valamint megtalálja a megfelelő sorrendet.

7. Rugalmasság Nem dől össze a világ, ha csetres marad a mosogatóban vagy ha második napja ebédelünk hideget.

8. Megtanultam kik a valódi barátaink. Erről egy másik posztban bővebben.

9. Van olyan mosoly a földön, amitől minden harag és szomorúság elszáll.

10. A legjobban lerágott csont: annyira gyorsan megy az idő. Ezért…

11. Minden napért hálát kell adnunk. Minden napot csodának kell megélnünk. Legalább lássunk meg 1-1 szép dolgot benne. Ezzel a szemlélettel egyik nap sem lehet sz@r.

12. Tudom már, hogy mik a valóban fontos dolgok az életben. És rájöttem, hogy nincsen az ég egy adta világon semmi problémánk.

13. Nekem van a világon a legjobb férjem. Együtt bármire képesek vagyunk.

14. Sosem tudtam, hogy ennyi gyerekdalt és mondókát ismerek. Egyszer csak az agyam legmélyebb bugyraiból bukkantak fel a bölcsődés és óvodás emlékek.

15. Vicces vagyok!

csok.jpg16. Megtanultam a villámgyors bevásárlás technikáját. Egy időzített bombával a babakocsiban szlalomozni a sarki közértben, nem kicsi kihívás. Természetes, hogy az ember szedi a lábait.

17. Segítséget nem szégyen kérni.

18. A segítséget el kell fogadni.

19. Van nekem elég ruhám. De bodyból, rugdalózóból sohasem elég. Könnyebben vásárolok Miminek, mint magamnak.

20. Megtanultam tisztelni a testemet és a lelkemet.Szüksége van a testnek a mozgásra. Évekig meg sem mozdultam. Kanapé krumpli voltam. Felismertem, hogy heti 3x40 perc torna nem sok, de a közérzetem nagyot ugrott! A lelkemnek pedig szüksége van egyedüllétre, töltődésre. Jobban, mint eddig hittem.

Köszönöm!

Ha tetszett a bejegyzés kövesd a blog Facebook oldalát, így biztosan nem maradsz le a következő posztról, az Instagramon  és a YouTube-on pedig egy pici betekinthetést engedünk az életünkbe. 

A blogon található valamennyi írás és kép a szerző, Endrész Tímea szellemi terméke és mint ilyet, szerzői jog védi. A képek, írások (beleértve az írások részleteit) a szerző engedélye nélküli jogosulatlan átvétele, közzététele, átalakítása, vagy bármilyen formában történő felhasználása jogi következményeket von maga után.