És mit fogsz csinálni otthon fél évig?

Jött a kérdés egy kedves volt kolléganőmtől mikor elmeséltem neki, hogy veszélyeztetett terhessé lettem nyilvánítva és az állandó székhelyem mostantól az otthonunk. Én sem így terveztem. Júniusig dolgozni szerettem volna. Rosszul éreztem magam emiatt, hiszen egy új kolléganőmnek a saját munkaköre mellett az enyémet is vinnie kellett. Ugyanakkor azzal is tisztában voltam, hogy a baba és a magam egészsége a legfontosabb. Mindezek ellenére a fent említett kérdésre nagyon gyorsan tudtam válaszolni.

Olvasok, filmeket nézek, festek, varrok, kötök, hímzek, színezek, sütök, főzök, babaszobát tervezek és rendezek, jógázok, magzatkommunikációra járok, na meg persze nem utolsó sorban felkészülök a szülésre. Hiszen ez a 9 hónap leginkább arra való.

Egészen eddig az internetesmit_olvassunk.jpg rendelésektől irtóztam. Szeretem megfogni a tárgyat, mielőtt pénzt adok ki érte. Kapcsolatot kell teremtenem vele, éreznem kell a lelkét. De bizony igaz a mondás: a szükség nagy úr. Az netes vásárlásnak köszönhetően bővült a házi könyvtárunk. Semmilyen sorrendet nem szeretnék felállítani az általam elolvasott könyveket illetően. Vannak benne limonádé, szórakoztató, ezoterikus, apukás, egészségügyi és pszichológiai írások. Próbáltam több szemszögből megközelíteni a babatémát. Mindent tudni akartam. Akkor is elolvastam egy könyvet, ha nem egyezett a nézeteimmel vagy, ha más ajánlás szerint már elavult elméletekről van szó benne. Íme a lista.

Vicki Lovine: Barátnőim az anyaság első évéről

Hidas György, Raffai Jenő, Vollner Judit: Lelki köldökzsinor, beszélgetek a kisbabámmal

Neil Sinclair: Apakommandó – Alapkiképzés

Pamela Druckerman: Nem harap a spenót

Dr. Benjamin Spock, Dr. Steven J. Parker: Spock doktor csecsemő- és gyermekgondozása

Hidas György, Raffai Jenő, Vollner Judit: Lelki köldökzsinor, beszélgetek a kisbabámmal

Dr. Csomai Zita: Baba-elsősegély

Tracy Hog: A suttogó titkai

 Folyóiratapa_olvas.jpg

A magyar folyóiratok közül a Hello Baby! magazint ajánlanám. Szépen körülölelik a várandós, kisbabás, kisgyermekes témakörök a kiadványt. Travel size méretének köszönhetően pedig minden táskába befér.

A másik ajánlásom (bár nem a 9 hónap alatt találkoztam vele) az Apa Magazin. Mert nincs gyengédebb látvány, mint ahogy a büszke apuka egy kád habos forró vízben az ő saját újságát olvassa. <3

Szüléssel kapcsolatos filmek

A youtube-on rengeteg szüléssel kapcsolatos videó van. Mindent megnéztem. Nem féltem attól, hogy elrettent vagy félelmet ültet el bennem bárminek is a látványa. Úgy gondoltam, hogy az ismeretlentől jobban félnék, mint valami olyantól, ami nem túl szép látvány. Minden egyes szülést átéltem. Minden baba felsírásánál én is sírva fakadtam. Éljenek a hormonok!

Amit mindenkinek ajánlani tudok a „Jön a baba Hadas Krisztával” sorozat 1. és 2. évada. Összesen 20 babavárást, szülést és gyermekágyas időszakot követhetük végig. Az egyik epizódban az én nagyon humoros nőgyógyászom is szerepel, aki világra segítette Mimit.

A másik „must have” sorozat az On the Spot: 9 hónap alatt a Föld körül. Cseke Eszter és S. Takács András két kamerával és egy pocaklakóval járta be a világot, hogy a különböző kultúrák és vallások szerint levezetett szüléseket mutassanak be nekünk. Személyes kedvencem a Balin leforgatott rész. A főszereplő a világ leghíresebb bábája, Robin Lim, aki szerint az emberiség testi és lelki egészsége a születéssel kezdődne. Ahogy beszél a méhlepényről, amilyen tisztelettel tekintenek erre a babával közös szervünkre, lenyűgözött. Ha egyszer természetes úton tudok szülni, szeretném megnézni majd a méhlepényem és köszönetet fogok neki mondani, amiért táplálta a gyermekem. bumi-sehat-robin-lim-bali-004.jpg

(kép forrása: link)

Ha tetszett a bejegyzés kövesd a blog Facebook oldalát, így biztosan nem maradsz le a következő posztról, az Instagramon  és a YouTube-on pedig egy pici betekinthetést engedünk az életünkbe. 

A blogon található valamennyi írás és kép a szerző, Endrész Tímea szellemi terméke és mint ilyet, szerzői jog védi. A képek, írások (beleértve az írások részleteit) a szerző engedélye nélküli jogosulatlan átvétele, közzététele, átalakítása, vagy bármilyen formában történő felhasználása jogi következményeket von maga után.